>BEAN MORENO VS PENDEKAR BERKUDA | NAK JADI BLOGGER PERLU ADA ETIKA

>

BEAN MORENO VS PENDEKAR BERKUDA | NAK JADI BLOGGER PERLU ADA ETIKA 



Salam guys,

Alamak hari ni Nuffnang boleh down plak.Habis pageload jadi berat nak baca entry pun agak sukar sebab kena tunggu lama.Harap-harap masalah ni dapat diselesaikan sebab kalau tak mesti ramai readers yang akan tekan button ‘x’.


First of all sorry sebab saya mention nama.Kalau nak saman go ahead sebab saya buat entry ni adalah untuk kesedaran bukan untuk mengaibkan dan kalau terus ada blogger yang sempit akal macam ni memang kita tak dapat nak blogging dengan best.Sila diingatkan saya bukan nak cari masalah.Saya agak terkejut dengan etika berblog sesetengah blogger yang mana tiada respect kepada blogger lain.Ye saya tau follower blog ni tak lah cecah riban dan tak lah sefamous Nadia Bayu mahupun Fatin Liyana.So dengan status blogger cap ayam macam saya adakah bermakna saya boleh dipijak.Anda silap!Kenapa tetiba saya nak emo macam ni.Actually tak emo pun just remind je …Jom kita tengok komen ni :


Ni komen dalam entri sebelum ni iaitu Rahsia Memotong Kuku.Simple je bro kalau ang tak percaya benda ni dan ang anggap sunnah itu mistik sila jangan komen.Kalau ang nak kebenarannya ang boleh refer OhIslam & AhmadZaki.Ang kata tak pernah keluar mana-mana sumber abis saya dapat dari mana?sebelum saya tulis entri saya akan ‘google’ dulu.So sebelum nak jadi negatif sila rajin dan kalau ang malas sampai bila ang akan jadi sempit.


Ni komen kedua dari dia …



Ni komen untuk entri Astro First.Senang je dia cakap saya nak tayang TV besar.Beb kat umah ni just ada satu je TV.Macam mana saya nak demo kalau tak snap gambar TV.Benda macam ni pun ang nak buat issue ka?Satu perkataan je yang saya boleh bagi kat ang iaitu Attention Seeker.Takkan UV dah >1K nak attention lagi beb.


So lepas ni kalau takat nak komen dan bagi orang lain negatif sila jangan komen ang buat dosa je bro.So dengan apa yang saya terangkan dalam entri ni harap ang faham & berfikir sebelum buat something.Sila berblog dengan etika jangan sebab nak kejar traffik jadi tak bermoral.Sekali lagi saya mintak maaf kalau entri ni buat ada blogger yang panas punggung.


p/s :


* Blogging sepatutnya menjadikan seseorang itu faham erti persahabatan.

About suterablogger

Blogger biasa yang menulis ikut suka hati
This entry was posted in Bloggers, Blogging, Etika Blogging, Pendekar Berkuda. Bookmark the permalink.

30 Responses to >BEAN MORENO VS PENDEKAR BERKUDA | NAK JADI BLOGGER PERLU ADA ETIKA

  1. >Alah Bean , ko tak payah layan blogger cam tu.Setakat cam tu, makcik pun pernah kena. Dorang saja, nak up traffic kot, nak bantai orang sesuka hati. Dia cam tak suka blog ko, tapi masih mahu mengomen, apa yang dia nak tu?.

  2. Nordin Aga says:

    >rasanya tu bukan pendekar kot.. sebab dia cuma guna name dan url.. orang lain pun boleh buat macam tu.. mana tau ada yang nak jatuhkan pendekar.. huhu

  3. >yea… inilah bagusnya blog nie…. antara medium yang bagus untuk kita sampaikan mesej , nasihat mahupun teguran….dont worry i support u bro…..

  4. Encik Tikus says:

    >pendekar berkuda hensem kot,

  5. SyuQ says:

    >sabaq brolumrah berblogging=)

  6. KiD says:

    >yeah.. support gak.. rileks sudah dua2.. chill..

  7. umialya says:

    >dorg komen mksudnya drg baca apa yg kita tulis, petanda yg bagus tuapa kata kita cuma berfikir secara positif, adatlah.. komen2 gini muncul.. masing2 ngan pendapat

  8. >Salam bro…hehehe…nampak je nama pendekar… terus ang suspect aku yea??Pi check balik, kenapa la Komen aku kat atas tu ada link tapi kat bawah tu pulak tak ada link??2. Kenapa huruf pertama nama aku kat komen kedua tu huruf kecik? Hehe…3. Yang kat atas tu kali pertama aku tinggalkan komen kat sini. dan yang ini kali kedua. Selagi ang tak mintak maaf kat entry ang, hehe… sila..sila…aku malas nak layan…

  9. BeaN MorENo says:

    >Nordin – hoho panas ke?

  10. BeaN MorENo says:

    >cik ina – ni saje je kak sebagai peringatan…actually tak de simpan pun after publish benda ni

  11. BeaN MorENo says:

    >Nordin – yang first tu confirm dia bro…yang second tu ntah…dalam maya apa2 pun boleh jadi kan

  12. BeaN MorENo says:

    >hazman – tq bro…for all the support

  13. BeaN MorENo says:

    >pendekar – wah kalau oren luar natik dalam busuk macam mana?

  14. BeaN MorENo says:

    >Syuq – tgh sabarlah ni…just tegur je

  15. BeaN MorENo says:

    >kid – tgh cool ni

  16. BeaN MorENo says:

    >umialya – haha – tulah actually saya cool je just nasihat

  17. BeaN MorENo says:

    >pendekar – haha..ok bagi aku simple je bro..Ko negatif pada awal dan kat dalam blogsphere ni tak semua orang suka kita.So tak mustahil orang yang tak suka kita guna link or nama kita untuk bikin panas so ko nampak tak perjalanan kat situ…It's ok kalau ko tak stuju dengan entri blogger lain tapi teguran biar beretika lah bro…Anyway thanks atas entry ang yuntuk aku haha…

  18. >hoho….panas gak….

  19. BeaN MorENo says:

    >Faizal – hehe…aku just tegur takde niat nak attention or jatyuhkan sesiapa…

  20. >apa2 yg berkaitan dgn pendekar semuanya panazz!hahaha

  21. BeaN MorENo says:

    >belalang hijau – hehe takpelah sayapun dah mintak maaf…

  22. phreak-id says:

    >oh. i miss something here. dem!

  23. BeaN MorENo says:

    >phreak-ID – hm bagi aku dah settle lah…haha small matter…

  24. >haha…etika berada di dunia blogging ni klu blh jgn lah nak mengaibkan nama org..kita sesama blogger..tak elok tu.apa yg kusut,leraikan lah.mungkin kita rasa blh meluahkan apa terbuku,tp dlm masa yg sama,ada buruk di sebalik kebaikan yg kita rasa.saya cuma meluahkan pendapat saja.

  25. >bean.. pendekar.. salah faham hanya satu je.. pasal hari kerat kuku tu..now dah jelas kan kita di sunatkan potong kuku hari khamis dan jumaat. arwah ayah saya dulu ustaz, pun dia suruh saya potong kuku hari jumaat..dulu saya taktau kenapa arwah suruh potong hari jumaat.. bila baca entry moreno dan tengok artikel dari Jabatan Dakwah Islamiah brunei tu baru saya faham kenapa. Itu sunnah nabi dan besar pahalanya kalau ikut sunah nabi..so harap Pendekar terimalah penerangan pasal hari potong kuku tu..dan korang berdua tak perlulah sampai nak hentam sesama sendiri dalam blog masing2.. kita kena mendidik dan tegur dengan berhikmah.. baru ada persefahaman..kalau nak tegur, lebih baik secara personal..lagi telus, lebih difahami dan tak perlu campur tangan orang lain…saya pun pernah kena serang pasal video Hitler tu. tapi untuk beri lebih pemahaman kepada dia, saya bincang secara personal je dengan dia. dan dia pun boleh terima penerangan saya pasal video tu…dan pasal komen pendekar yang kata tayang TB besar tu, kita pun tak tahu siapa sebenarnya yang beri komen tu.. mungkin ada orang nak laga-lagakan korang berdua atau mungkin kebetulan je pengdengki tu guna nama pendekar sebab jeles dgn bro dan TV tu.. jadi boleh kata takde siapa bersalah dalam hal ni..biarkan je.. tu urusan pendengki tu dengan Allah.. apa yang dia buat pasti ada balasannya…harap2 keadaan ni clearlah.. tak elok nak bermasam muka ni…kalau dua-dua dapat mintak maaf sesama sendiri kan baik..kita semua ni umur lebih kurang sama je..mesti boleh ada persefahaman.. ini komen ikhlas dari hati dan pengalaman saya.. kalau ada salah atau terkasar bahasa tu harap dimaafkan🙂

  26. BeaN MorENo says:

    >lydia – saya dahpun mintak maaf tapi saya tayang benda tu ada sebab dia bukan nak aibkan dia…so jgn salah faham…

  27. BeaN MorENo says:

    >fitri – wah thanks bro…actually aku takde niat nak aibkan dia just aku nak tunjuk if kita buat satu benda negatif then ada orang akan gunakan link or nama kita pada benda ta betul

  28. Puan Capa says:

    >errrrrrr…..salah faham je tu

  29. BeaN MorENo says:

    >puan capa – haah betul!

Leave a Reply

