>CONTEST MAT JOE | AZAM TAHUN BARU 2011

>

CONTEST MAT JOE | AZAM TAHUN BARU 2011



Hye guys,

Dah lama tak join contest kawan-kawan.So disebabkan Mat Joe merupakan salah seorang blogger yang agak rapat dengan saya maka saya rasa tak best kalau tak join contest dia.Persoalan pertama apa yang korang terfikir bila tiba tahun baru?Bagi saya bila tahun baru mesti terfikir pasal azam tahun lepas dan juga azam baru.Azam tahun lepas cuma satu je yang tak tercapai iaitu hantar parents pi haji.Ces!Ntah bila lah dapat.

Ok kalau ditanya azam tahun 2011 saya dah siap list down tapi actually niat bukan untuk contest ni tapi untuk bagi nampak vision perjalan hidup tahun depan.Korang nak tau apa azam tahun baru saya?

1. Beli Rumah Sendiri

Tahun depan saya akan berusaha simpan duit untuk beli rumah saya sendiri.Hari tu ter’check’ KWSP nampak macam dah lepas dah.hehe…Kenapa saya nak beli rumah sendiri.Saya asyi teringat kata-kata Kak Ina KL :

“Bean dari kamu sewa rumah baik kamu beli sama je RM500 sebulan tapi rumah kamu punya”

Kalau 10 kali jumpa maka 10 kali ulangan iklan Niffnang ni dari Kak Ina.Maka sudah sampai masa saya bertindak bijak.So Mat Joe lepas ni kalau ada rumah lelong sila roger-roger ye.

2. Buat Kelas Komputer

Saya dah plan benda ni lama tapi still tak boleh buat sebab takde partner.Saya nak bukak satu kelas komputer untuk budak-budak sekolah menengah.So boleh kembangkan ilmu disamping buat duit lebih

3. Nak Tukar Kepada Self-Hosted Web

Sepatutnya ini saya buat tahun ni tapi disebabkan ada masalah maka terpaksa tangguhkan dulu.Maka bulan January saya nekad.Apa nak jadi-jadilah saya mesti beli hosting dan pindah ke wordpress.Kenapa saya nak tukar kepada self-hosted?Nanti saya terangkan selepas saya tukar.


Korang mesti pelik kenapa saya letak gambar rumah tu kan.Sebab itu adalah priority dalam Wishlist saya 2011.Maka doakanlah saya berjaya.


 Masukkan ayat ‘contest ini dianjurkan oleh Matjoe dan turut ditaja oleh Eyriqazz(rm 50) Kak Ina KL (cookies rm50)  AbangEnsem (6 ebook, rm120) dan Kak Yon (3xrm10 topup, rm30)‘ penghujung entry

p/s :


* Saya join Contest ni tanda saya support kawan-kawan saya kalah pun takde hal.hahah (dalam hati siapa yang tau…ye tak Mat Joe


* Siapa nak join sila pi baca kat sini

About suterablogger

Blogger biasa yang menulis ikut suka hati
This entry was posted in Azam 2011, Contest, Mat Joe, Wishlist. Bookmark the permalink.

16 Responses to >CONTEST MAT JOE | AZAM TAHUN BARU 2011

  1. Hasrol Nizam says:

    >menarik contest ni. hadiah nya pun sangat menarik jugak :Dsemoga wishlist bro tu dapat terlaksana nanti.aminn..Pendapat anda?Saya Menang Domain Giveaway dari Yanmieonline.com,Ihosterz.com dan Cikmin.com

  2. >banyak betul azam dan cita-cita yang tertangguh..rancangnya sudah..pelaksanaan pulak belum =_=

  3. kak ina kl says:

    >daripada kamu dengar iklan yang sama dari akak baik kamu beli cepat. semuga azam kamu terlaksana tahun hadapan. lagi cepat lagi bagus.good luck yer

  4. Matjoe says:

    >terbaik laa. aku pasni nak tiru ngko hosting sendiri. aku ni bab2 blogning menjadi pengikut jer org2 mcm ko dgn eyriqazz.aku sendiri seronok bila baca 1st azam ngko. mmg installment dgn bank adalah lebih rendah dr kadar sewa. mcm rumah yg aku bagi sewa rm550, installment cume rm330, maitnenance rm60, so rm160 aku boleh extra tetiap bulanapapun tq joint contest ni. mana tau juri yg terdiri dari kak ina dan eyriqzz memilih ngko

  5. fyna says:

    >gud luck beb…

  6. Anak Perak says:

    >klu nk bt kelas komp count me as a partner😀

  7. Tn.Punya says:

    >sama macam aku setiap tahun ada azam..alhamdulilah semua success.. tahun 2011 ingat nak kumpul duit je buat simpanan hari tua dengan anak2

  8. phreak-id says:

    >Menang kalah tu tak penting. Yang penting sapot kengkawan. Anyway aku pun setuju ngan Kak Ina KL tu. Macam aku, nasib baik wife aku beria sangat nak beli rumah. So, dia beli nama dia. Yang penting bukan sekarang. akan datang. kita bayar sebulan rm700 tapi bayar utk rumah kita bukan utk rumah orang lain. Even kalau kita sewakan kt orang dan menetap kat tempat lain suatu hari nanti, sewa rumah mungkin dah meningkat disebabkan harga pasaran, jadi, kalau penyewa bayar rm1000 pun masa tu, kita tetap bayar rm700 kt bank. and so on. phreak-id : kalau dah tahun 2030 misalnya, mungkin sewa rumah dah 1800 kut, tapi aku tetap bayar rm700 utk loan aku. hahaha cool kan? (contoh saja la).Terbaru > Senarai Penuh Pemenang Anugerah Skrin 2010 > Lepak Dengan Blogger > Celebrity Best Chest List

  9. BeaN MorENo says:

    >Serol – memang menarik tapi nak menang tu taklah cuma support mat joe…hehe…anyway thanks for the wishes

  10. BeaN MorENo says:

    >myfitri – takpe slow2

  11. BeaN MorENo says:

    >Kak Ina – hehe tgh usaha lah ni…pinjam sikit duit nuffnang…hak3

  12. BeaN MorENo says:

    >matjoe – hehe…thanks bro…apa2pun aku perlukan tunjuk ajar ko untuk investment…sebab tu aku ni salah sorang silent reader ko

  13. BeaN MorENo says:

    >Anank perak – ko macam dah dapat baca pemikiran aku eyh mi…haha

  14. BeaN MorENo says:

    >Tuan Punya – hehe at least kita berzam dan cuba succeskan nya

  15. BeaN MorENo says:

    >phreak – id – haha..korg kaya boleh lah!haha

Leave a Reply

