>TIPS : UNDANG-UNDANG PENULIS 3

>



Seperti yang dijanjikan sekarang masa untuk kita teruskan undang2 penulis yang ke-3.Saya akan kongsi benda ni satu hari satu je(haip jangan tamak!!!).Bagi sesapa yang tak baca no dua sila baca kat sini sebab kalau miss satu, ia bolehla saya ibaratkan seperti terlepas tengok Nur Kasih satu episod cuma bezanya Nur Kasih boleh download kat internet yang ni hanya boleh dibaca kat blog ni je.

Oklah undang-undang yang ketiga berbunyi “Get a Writing Routine and Stick With It”.Faham tak?Apa tak gaham gi amik MUET.hak2 xdela saya main2 je.Benda ni simple je sebenarnya.Statement ni bagitau suruh kita jangan berhenti blogging.Tulis sesuatu yang best untuk blog.Jadikan update blog tu satu amalan yang mulia tau.Bukan susahpun update blog.Telur pun kita boleh jadikan hal.Tak caya cuba buat dulu jangan nak kondem je ok.hak2.

Macam saya,update blog ni satu kemestian dalam sehari.Sekurang-kurangnya satu hari mesti kene kasi up satu entri.Tak kisahla apa2pun janji ada entri baru.Sebab bagi saya banyak bende yang saya boleh tulis setiap hari walaupun saya jenis yang tak baca surat khabar.Tapi saya join banyak komuniti so mesti banyak topik yang boleh ditulis.Lepas ni kalau nak traffik update la blog tu ye.Bukan nak paksa tapi motivate je supaya korang update.So jadikanlah update blog tu rutin ibarat kalau satu hari tak makan rasa lapar.Amacam boleh???

p/s :

* Bosan tak jadi blogger???hak2
* Nak dapat buffered tak???Kalau nak kene la rajin…

About suterablogger

Blogger biasa yang menulis ikut suka hati
This entry was posted in Article, Blogging, Motivation, Tips. Bookmark the permalink.

24 Responses to >TIPS : UNDANG-UNDANG PENULIS 3

  1. >macam mau muntah di sesi puji diri sendri. boooooooooo.

  2. isha says:

    >mne bosan jd blogger

  3. BeaN MorENo says:

    >bibi – abis ko nak ke puji aku???xnak kanisha – hak2 saje je…

  4. SyaffeQ says:

    >nice info..thanks sbb sudi kongsi

  5. BeaN MorENo says:

    >syaffeq – itu satu tanggungjawab

  6. wawan says:

    >nak boO~ jugak buleh?alolo..satgi majuk plak mr.bean niiii

  7. Aus says:

    >lol , bosan kdg2..hahaha…ape tadi rules no 3..stick with it..hahaha , tula..kdg2 ikot mood gak la..hahhaa..

  8. BeaN MorENo says:

    >wawan – ces!!!aus – yeke bosan.kalau bosan ko x buat header kan…

  9. Eyriqazz says:

    >hik3..bean2…p/s :bean,tulisan ku rasakan cam kecil je..almaklumla aku pakai screen kecil…hik3…

  10. Eyriqazz says:

    >lawak la bean..double meaning tu…''lepas layan bohsia saya nak tidur" .Penat ke bean?Hik3…

  11. BeaN MorENo says:

    >eyriqazz – adakah itu ayat kenyataan atauoun ayat berunsurkan berlagak…

  12. Sendra says:

    >hurmm..header tu not bad.

  13. Kyuubi_85 says:

    >haha… betul2… update blog dah jadi 1 kemwajipan aku..kalau tak hapdet ada perasaan yang tak best dlm jiwa.. huhuhu

  14. helena's says:

    >bila idea tak dtg,,nak menangis pon ade..hahahaha

  15. BeaN MorENo says:

    >sendra – hak2 thanx…itu je kretiviti yang boleh aku tonjolkankyubi85 – hak2 good2cikhel- rileks2…cool mcm saya hak2…

  16. >layan nur kasih???boooooo….kekekkekee

  17. cik EPAL says:

    >nak tengok nur kasih tapi dah habis😀

  18. BeaN MorENo says:

    >alang – memangla…aku layancik epal – download la…

  19. Eyriqazz says:

    >Bean – Maafkan kalau aku tersilap cakap.Apa yang aku maksudkan, tulisan di blog bean kecil…skrin laptopku tak brapa nampak smalam..anyway,hanya pandangan peribadi…jgn marah daa n sorry again…

  20. BeaN MorENo says:

    >eyriqaz – mana ada saya marah la bang…mcm tak kenal saya plak…hak2…jgn salah faham eyh sy mintak maaf ye bang…

  21. Lifesaver says:

    >best ke cter bohsia

  22. phreak id says:

    >My rules of blogging is no rules.. Eceh. ayat nak kasi gempak lak aku ni.. kekekekeTerbaru >> 1) Sup Meletup 2) Selamat Datang ke Dunia 3) Terkena Asma?

  23. Syafrizal says:

    >rajinnya dia reviewaku kurang sikit bab ulas2 nibila nak ulas blog aku plak hehe

Leave a Reply

