>JIWA KACAU | REVIEW MOVIE

>

JIWA KACAU | REVIEW MOVIE


Selamat malam readers Suterablogger.Rasanya ramai yang belum tidur lagi ni tengah syok layan jiwa kan.Mungkin ada yang tengah layan lagu-lagu jiwang.Malam ni saya nak share pasal Jiwa Kacau.Bukan saya yang Jiwa Kacau tapi drama Jiwa Kacau.Untuk pengetahuan korang ni adalah satu daripada product Mawi.Filem ni Hero dia ialah Hafidzudin Fadzil dan heroin dia ialah Intan Ladyana.Ok kita tengok sinopsis cerita ni :

Cerita ni mengisahkan seorang penagih dadah tegar yang dah bertaubat dan kembali ke pangkal jalan. Tapi masalahnya penduduk kampung tak dapat terima dia dan masih menganggap dia sebagai penagih dadah.Penduduk kampung asyik membandingkan dia dengan salah seorang penduduk yang telah berjaya hidupnya di Kuala Lumpur tanpa menyedari bahawa orang yang dipuji itu adalah pengedar dadah paling hot.Denagn tekanan yang dihapai akhirnya dia menagih dadah semula selepas mendapat tau yang kekasihnya ingin berkahwin dengan pengedar dadah tersebut.

Ni adalah salah satu realiti yang terjadi dalam masyarakat kita.Nak tau ending tengoklah kat astro.

Komen Bean Moreno :

* Cerita ni memang kalau nak ikutkan banyak persamaan dengan cerita-cerita lain iaitu penagih yang menagih semula tapi jalan cerita dia agak lain.

* Cerita ringkas je tapi penuh dengan mesej.So tahniah kepada Mawi sebab berjaya menerbitkan satu telemovie yang agak bermakna

* Penagih dadah akan kembali semula menagih disebabkan beberapa perkara iaitu keluarga tak terima mereka, tekanan dari orang kampung ataupun ditinggalkan orang tersayang (kononnya dalam hati ada taman)

* Kita selaku jiran tetangga sepatutnya beri peluang dan galakan untuk bekas penagih untuk teruskan kehidupan dan bukan menghukum dia atas kesilapan lampau.

p/s :

* Korang rasa kenapa eyh bekas pengih mula menagih?

About suterablogger

Blogger biasa yang menulis ikut suka hati
This entry was posted in Jiwa Kacau, Mawi, Telemovie. Bookmark the permalink.

3 Responses to >JIWA KACAU | REVIEW MOVIE

  1. aurikelsan says:

    >lagu cite nie best kan..

  2. ~ ReD ~ says:

    >sebab tekanan la dia menagih balik. org kata, time khayal amik dadah, dia lupa kesakitan yg dirasai. sebab itu lah kot..Makanan Aka-Ala Fear Factor [Asia]. Ada Beranikah Anda Makan?

  3. >tekanan kot! x pun pengaruh kawan2 seangkatan yg lain..tapi mak/bapak & keluarga memang kena mainkan peranan yg besar kalau nak tengok anak/ahli keluarga sendiri kembali normaljom join SGA kat belog MDT🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s