>TIPS : MAHU BLOG JADI POPULAR?

>


Selamat pagi semua,pagi ni memang dah ditakdirkan saya datang ke office dengan harapan dapat menyiapkan semua task sebab esok dah cuti.Malas nak datang kalau dah cuti sebab malas nak tunjuk rajin (ada alasan lain).Kan best kalau esok Nuffnang ada buat event.So ada lah terluang sikit masa bersosial.hak3…

Cerita pasal semalam saya ada keluar satu tips untuk dikongsi iaitu pasal backlink.Siapa yang nak baca still boleh lagi sebab saya baru ada up satu entri untuk hari ni.Korang akan nampak hasil dia kalau korang buat.Kalau tak buat sampai kiamatpun takkan nampak.Korang pun tau semalam saya kena terjah dengan Eyriqazz (tapi dia kata itu bukan terjah).Saya dapat rasa kesan daripada backlink yang dia bagi kat saya.Nak tengok :

klik untuk tumbesaran sempurna

Jadi kesimpulannya jangan kedekut link.Oklah nak kongsi pulak pasal rank Alexa.Saya try check semalam apakah status saya kat dalam Alexa.Popular ke tak?Kat mana blog ni popular.Sebab dah lama dah tak check.Harapkan pasang widget je tapi tak tengok (kadang2 widget tu update lambat).So saya pergi check dan ni keputusannya :

klik untuk tumbesaran

uiks,adakah Salman Khan baca blog ni?Satu persoalan yang sukar dijawab

Hm,tak lah sehebat orang lain tapi peningkatan ketaralah jugak.Sebelum saya check hari ni  last sekali rank blog ni adalah 975,215.So naik sikit kot.Maka saya perlu buat something yang lain daripada yang lain untuk up kan lagi ranking ni sebab rasa macam kene kurangkan lagi.Mana tau satu hari nanti boleh lagi bagus dari TV3 or Media Prima kan (perasan lebih plak).

Mesti korang tertanya2 macam mana tetiba boleh up gila2 kan ranking ni.Jawapannya senang je tak susahpun nak naikkan rank Alexa.Apa yang korang kena buat ialah :

1) TULIS ENTRI SECARA KONSISTEN
2) BILA DAH ADA ENTRI MESTI ADA TRAFFIK KAN SO MAINTAN TRAFFIK

Ada lagi satu taktik kotor yang korang boleh pakai untuk naikkan benda ni cepat je (saya tak pakai eyh,saya cuma tau je),tapi saya tak nak ajar sebab ia akan menjadi ajaran sesat.So korang kena cari sendiri ye.Oklah nak buat quotation sikit & nak hantar surat resign.Chiow…

p/s :
– Keyword untuk entri ni adalah usaha tangga kejayaan.Kalau korang naik escalator lagi cepat tapi ada kesan negatifnya.

About suterablogger

Blogger biasa yang menulis ikut suka hati
This entry was posted in Alexa, Article, Bloggers, Blogging, Macam Mana Nak Naikkan Rak Alexa. Bookmark the permalink.

28 Responses to >TIPS : MAHU BLOG JADI POPULAR?

  1. Kujie says:

    >wah..byknya trafik dari nuffnang..mesti kaya nihehehehe

  2. BeaN MorENo says:

    >kak jie – hoho saya biasa2 je kak..akak lagi banyak dulu…

  3. Hazzy Ishak says:

    >ye setujuentry kena mamtap baru traffic mencanakkkkk

  4. Sky0ne says:

    >kehkeh link blog aku pun ada di situ…maklum la blog ni dah jadi tahap wajib lawat dah…heheh

  5. BeaN MorENo says:

    >hazzy – betul3 jom belajar sama2

  6. BeaN MorENo says:

    >SkyOne – tq bro sebab support follower macam nilah aku cari…hak3…

  7. helena's says:

    >saya tak kesah pon saya kurang populer encik bean.hahaha

  8. BeaN MorENo says:

    >cikhel – ada saya kesah ke anda popular ke tak cikhel…hak3….

  9. BeaN MorENo says:

    >fatehah – jangan nak tipu saya dah check dah…

  10. Sendra says:

    >kau ni dah banyak sangat tulis entry pasal blog je bean..blog tentang blog..itulah blog kau..hahha..tapi takpe,aku suka,banyaka ku belajar dari kau..tu yang banyak jadi silent reader kau je sekarang..keep it up bro!

  11. BeaN MorENo says:

    >sendra – hehe…petang sikit aku tulis pasal lain…aku dah tetapkan satu hari mesti ada satu pasal blogging

  12. >waaaa..bestnya tengok orang traffic banyak ini..especially yang datang dari nuffnang.. hehehe :Djgn risau bro..ranking blog ini pasti naik cepat lepas ni

  13. BeaN MorENo says:

    >FTN – hoho itu mungkin takdir kot…thanks sebab support ye…

  14. cik EPAL says:

    >bean dah glamour🙂

  15. >bean…nak KFC leh? dah kayo kan hehehhehe

  16. BeaN MorENo says:

    >cik epal – saya ke cik epal yang glamour…

  17. BeaN MorENo says:

    >cik yanie – wah teruja bila kawan lama mengomen…rindu kat cik yanie…belanja KFC kita tunggu capa balik kl kita suruh dia belanja…

  18. BeaN MorENo says:

    >matjoe – mana ada…aku ngan hang sama ja…

  19. >hhahak, bean . muke kau ade kat murai.com tu .lepastu , pasal kat india tu , aritu aku tgk video slurpee aku , cik hel , dgn kau ade kat web bollywood . hahahak

  20. BeaN MorENo says:

    >aus – hahahah…betullah aku baru perasan(padahal xamik port pun)…

  21. kak ina kl says:

    >akak sedih ni..ranking akak naik balik ke berjuta-juta lemon..dulu dah best dah..mat bangla..bila nak tukar saya punya template

  22. >hurm.. tk check2 lagi nuff ku. isk.. biler nk cukup 50rggt ni. hohoho *mata duitan sat.. xD- alexa tu mcm nuff ke?

  23. isha says:

    >aik india lg byk bace dari malaysia

  24. BeaN MorENo says:

    >kak ina – hehe…hari minggu lah eyh saya settlekan semuahak3…kebusian lah kak

  25. BeaN MorENo says:

    >mai – xlah ni lain tak sama macam nuff…sabo2 nanti sampi lah rm 50 tuh

  26. BeaN MorENo says:

    >isha – itu lah pelik tu…mungkin kajol or amir khan baca kot

Leave a Reply

