>-= LagU Best & Unique=-

>

Cerita Kedai Kopi – Malique

(Malique)
Terlalu banyak kena kopi, aku menyanyi
ditemani teko berasap dan bau wangi
ditemani cahaya malap dan lagu reggae
hayati, salam

(Salam)
Masing-masing ada masalah sendiri
masalah dunia, masalah peribadi
luahkan jangan simpan dalam hati
boleh cerita di kedai kopi

Korus
(Salam)
Cerita kedai kopi
cerita kedai kopi
tiada hakim tiada saksi
cerita sensasi di kedai kopi (2x)
[Lirik lagu on http://lirikami.blogspot.com/ ]

Verse 1
(Salam)
Ada satu hero melayu, namanya rahsia
dulu lepak tepi parit kampung
sekarang lepak media massa

(Malique)
Asal boleh masuk tv, dia mesti buat
awek tengok jambu, laki tengok meluat
citarasa makin besar otak makin ketat
baru angkat berat sikit baju pun dah sendat
ay, jalan berkepak dengan awek romantis
biasalah budak baru nak naik jadi artis
ay, jalan berkepak dengan awek romantis
biasalah budak baru nak naik jadi artis
jakun ke pelakon, jamban ke makan malam
dinner show menyanyi, sorang pun tak faham
tapi datin muda tengok, geram dan sangkut
datuk outstation,apalagi angkut

Korus

Verse 2
(Salam)
I’m in the mood for love
simply because you’re near me
honey but when you’re near me
i’m in the mood yes i’m in the mood for love

(Malique)
Terima kasih rahsia diterima
kalau sunyi lagi boleh main gila
datin kena taruk, rahsia kemaruk
makan boleh tapi jangan sampai kena lauk
datuk pergi London lama, pucat bila balik
bini buncit sikit tau dia tak boleh naik
datuk pergi London, dia pucat bila balik
bini dan anak percuma dah ada penyakit
apa kesudahannya, apa yang terjadi
rahsia tinggal rahsia takkan masuk tv lagi
cerita sensasi dengar di kedai kopi
setiap individu punya versi sendiri

Bridge
(Salam)
Masing-masing ada masalah sendiri
masalah dunia, masalah peribadi
luahkan jangan simpan dalam hati
boleh cerita di kedai kopi

Chorus

Verse 3
(Malique)
Terlalu banyak kena kopi aku menyanyi
ditemani teko berasap dan bau wangi
ditemani cahaya malap dan lagu reggae
hayati, rentak keluarga marley
hamba di belanda di tengah ibu kota
temanku Salam, dreadlocks bawah mahkota
anak perantauan yang punya citarasa Jamaica
rindu nak dengar cerita kedai kopi Malaysia
aku cerita, dia ketawa
tak kering gusi, jatuh kerusi
dia pula bercerita tapi bukan tentang dia atau dia
di Eropah orang bentang idea
topik-topik intelektual didiskusi
anjakan paradigma bila kena kopi
peace, love and harmony, reggae sampai pagi
keluar kedai kopi Amsterdam masih steady

Chorus

Outro
(Malique)
Terlalu banyak kena kopi aku menyanyi
ditemani teko berasap dan bau wangi
ditemani cahaya malap dan lagu reggae
hayati, yeah…

p/s:
– Lagu ni best ar byk meaning die…Puitis siot…
– Malique = Unique

About suterablogger

Blogger biasa yang menulis ikut suka hati
This entry was posted in Blogging, Music, Video. Bookmark the permalink.

5 Responses to >-= LagU Best & Unique=-

  1. Lifesaver says:

    >mcm ni pon leh wat lagu

  2. BeaN MorENo says:

    >hehehe…best kan…

  3. >nape tak letak jom miinum kopi jantan???lagi best kn??hua hua hua~~

  4. BeaN MorENo says:

    >ko ni kenapa hel…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s