>-= ApA ItU 4 PeGAngAn =-

>Hm…bende ni bunyi macam senang n mungkin byk antara kite yang akan berkata…

“Eleh ini pun nak cite ke bro…Aku taska ABIM tau dulu…Ustazah aku banyak kali ajar…”

Pergh sombong tul…Belum apa2 dah belagak nak mampos…xnak time input dari orang lain…macam mana kite nak maju kalau asyik nak bentes cakap orang jek…

Oklah 4 pegangan ni memang bunyi cam senang tapi cube ar buat dulu…Apa itu 4 pegangan :

– TAAT
– SABAR
– SUNGGUH
– YAKIN

Cube amalkan 4 bende ni dalam kehidupan korang…mesti apa yang korang buat tu jadi n korang akan rase puas…sebagai contoh menyapu sampah :

TAAT
– kite taat dengan apa yang kite buat iaitu “menyapu sampah”…bukan sapu harta orang yek…bile ada taat dalam menyapu sampah kite akan berterusan buat bende yang sama iaitu “menyapu sampah”…

SABAR
– Dalam kite “menyapu sampah” mesti nampak byk sampah…so janganla sekali2 kite tinggalkan sikit sampahpun…sapu dengan sabar sampai bersih walaupun sampah banyak(dah tentu kite biarkan tempat tu kotor amikla rasekan…hahaha)…

SUNGGUH
– Bile kite “menyapu sampah” dengan bersungguh2…maka xkire apapun yang datang kite tetap akan menyapu sampai siap dan teliti

YAKIN
– Bile lengkapnya proses penyapuan sampah maka perasaan yankin kite bahawa kite akan terhindar dari wabak2 bahaya macam chikunya pun wujud…so kite akan sentiasa yakin bahwa kite akan sihat…

p/s :
Bile kite dapat buat 3 pegangan yang terawal maka pegangan yang terakhir tu akan datang dengan sendirinya….tanpa dipaksa oleh ustaz…cikgu mahupun tukang kebun sekolah…
Bile lengkap 4 pegangan ni kite akan dapat rase kepuasan dalam apa je keje yang kite buat…
Ini telah terbukti n SIRIM jamin…hahaha…

About suterablogger

Blogger biasa yang menulis ikut suka hati
This entry was posted in Blogging, Metaphysic, Story. Bookmark the permalink.

6 Responses to >-= ApA ItU 4 PeGAngAn =-

  1. SuFy says:

    >isk3…sapu sampah upenyer..papepon, betul gak tue..amalkan 4 pegangan tu…^_^

  2. PJ selamba says:

    >o0o gitu ek?paham pahamnasib baik aku bukan tadika abimlalalala

  3. >0k2!xkire la nak wat pe p0wn kan?tp mesti pegang ngn 4 tuh!kan??kan?

  4. ELeEa says:

    >Hmmm…mnyapu smpah~cth yg baik…sumer leh implement kat situ…=)ingatan utk sy juga…tq bean…

  5. BeaN MorENo says:

    >sufy – heheh…itu contoh jek sayang…bende lain pun boleh…hehehe…PJ – budak tadika ABIM tu aku lah PJ…hahahhachentaMAYA – yups…betul3…ELeEa – hahaha…nashib baek pickup eyh…hahaha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s