>AnAk..BaPaK…UnTa…

>Ha…Korang pernah tak dengar cite pasal nih…Cite ni mungkin berlaku kat padang pasir (yela xkan kat Malaysia or Korea..kan unta tuh)…

Pada satu hari berjalanlah seorang bapa dan anaknya bersama seekor unta peliharaan mereka…Pada mulanya kedua2nya berjalan kaki tanpa menunggang si unta itu lalu masuk ke satu kampung dan melalui sebuah pasar…Tiba2 kedengaran satu suara berkata :

“Kenapa orang itu tidak menunggang unt…Sudah ada kenderaan tidak mahu ditunggang…betapa ruginya khidupannya”

Si bapa tersentak dengan kata2 orang tersebut lalu menyuruh anaknya menunggang unta tersebut dan meneruskan perjalanan mereka ke sebuah pekan yang lain.Setibanya mereka ke pekan tersebut tiba2 kedengaran satu suara mengatakan bahawa :

“Apalah orang muda nih…ada ke patut dibiarkan bapanya berjalan sedangkan die menunggang unta..kesian la pada bapanya sudahla tua disuruhnya berjalan”

Si anak dengan rase bersalah turun dan menyuruh bapanya menunggang unta tersebut lalu menyambung perjalanannya ke destinasi yang hendak dituju…Sehinggalah tiba di sebuah pekan yang lain tiba2 terdengar suara berkata :

“Apalah si bapa ni…xbertanggungjawab langsung…adakah dibiarkan anaknya yang kecil berjalan sedangkan dia menunggang unta…kesian si anak kecil itu mendapat bapa yang begitu”

Lalu si bapa menunggang unta bersama2 anaknya menuju ke destinasi…Setibanya mereka ke satu lagi pekan untuk berehat tiba2 terdengar seseorang berkata:

“Apala manusia macam nih…ada ke patut ditunggangnye unta itu berdua…kan menyiksa binatang namanya..kesian si unta mendapat tuan yang begini”

Tanpa menghiraukan kata2 orang tersebut mereka meneruskan perjalanan untuk sampai ke destinasi mereka…

p/s :

– dari cite nih memang kite dapat rumuskan bahawa janan la kite suke ikut cakap orang lain sebab setiap orang mempunyai pendapat yang berbeza…

– Buat apa korang rase betul sebab kalau nak ikut cakap orang semua kte buat semuanye negatif xpasal2 apa yang kite nak buat tertangguh(macam saya sekarang la sebab orang lain saya xboleh nak buat bisnis->bahasa indon)

– Kalau korang sokong liverpool sokong jela jangan ubah walaupun team kalah(tapi kalau sokong Man U,Chelsea,mahupun Arsenal tolong la tukar eyh sebab Liverpool tengah top sekarang)…mesti ada yang cakap :

“Apalah sokong Liverpool baru nak up”

saya pulak akan cakap:

“Suke ati akulah kan blog aku ikut aku la aku nak sokong sape…Kalau nak ikut cakap korang aku nak jadi apa beb…”hahahaha….

– Lu PK la Sendiri….

About suterablogger

Blogger biasa yang menulis ikut suka hati
This entry was posted in Blogging, Metaphysic, Motivation, Story. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s